Trzy dni w stolicy [FOTORELACJA]

Nadszedł czas na pokazanie stolicy Portugalii. Panie i Panowie – Lizbona!

Czyli telegraficzny skrót z naszej 3-dniowej wycieczki 😉

Po przeanalizowaniu kosztów podróży zdecydowałyśmy się na przelot samolotem z Porto do Lizbony, co okazało być się zaskakująco tanie w porównaniu do podróży autobusem. Sam lot trwa godzinę i kosztował nas 9.99euro(w jedną stronę).

Dzień pierwszy zaczęłyśmy od zwiedzania pobliskich miejscowości (Estoril, Cascais i Sintra). Wypożyczenie auta (fiat punto) z kartą ESN kosztowało nas łącznie z ubezpieczeniem 37 euro. Koszty benzyny przy umiarkowanej jeździe zamknęły się w 10 euro. Planując trasę należy pamiętać, że niektóre autostrady w Portugalii są płatne. Jednak w naszym przypadku opłaty te wyniosły zaledwie trzy euro, więc nie są to wygórowane stawki.

Długo zastanawiałyśmy się, jak rozwiązać kwestię zakwaterowania podczas naszej trzydniowej wycieczki. Sprawdzałyśmy ceny hosteli, ale ostatecznie zdecydowałyśmy się zamieścić na facebookowej stronie Erasmusa ogłoszenie. Napisałyśmy, że w Lizbonie szukamy kogoś, kto przenocuje nas dwie noce, a w ramach zapłaty możemy przenocować tak odważną osobę u nas w Porto 😛

Screenshot

Dzień 1

Po przylocie wypożyczyłyśmy samochód, żeby obejrzeć okolicę 🙂

Zaczęliśmy od Estoril, czyli turystycznego miasteczka oddalonego 25 km od Lizbony. Znajduje się tam jedna z najpiękniejszych plaż. Miasto ma do zaoferowania wiele atrakcji.

Następny punkt naszej podróży to Cascais, które także dzięki swoim bajkowym widokom naprawdę zapadło nam w pamięć. Casa de Santa Maria i latarnia morska są naszym zdaniem widokiem idealnym na pocztówkę. Cytadela i diabelski młyn oraz budynek muzeum Castro Guimarães możecie zobaczyć na zdjęciach poniżej.

Wąskie, ale niezwykle urokliwe uliczki i wspaniałe zabytki rozłożone na wzgórzach to Sintra, czyli ostatnie miejsce odwiedzone pierwszego dnia. Na fotografiach  Palacio do Pena.

Dzień 2

Dzień drugi w całości poświęciłyśmy na oglądanie Lizbony.

Przed wejściem do naszego miejsca zamieszkania w Lizbonie 🙂

Kolejny punkt wycieczki: spacer nad rzeką Tag,placa do commercio, stare miasto i „dom Fado”

Tramwaj 28- zabytkowa linia tramwajowa przebiegająca przez najstarszą część miasta.

lizbona

Dzień 3

Widok na Lizbonę z punktu widokowego i wieży zamku świętego Jerzego:

20151130_161704

Zamek św. Jerzego

20151130_142800

Winda Santa Justa – jeden z symboli Lizbony

Rossio, spacer i… Oooo, pomarańcze (bo właśnie teraz jest sezon i drzewa są pełne pomarańczy, mandarynek i cytryn).

Czas na Ginijinha com copo de chocolate… ( potocznie ujmując wiśniowa nalewka podana w czekoladowym kieliszku )